fredag 20 september 2013

Picasso ger...

... långsura ett ansikte
 
I går morse hällregnade det och trots detta tvingade jag ut Picasso
Ja jag var t.o.m så elak att jag lyfte ner henne tre gånger från trappan och ut på den blöta gräsmattan med uppmaningen
- kissa
Efter utförd morgontoalett fick hon komma in i värmen några minuter innan det var dags för nästa plåga dvs en liten promenad i regnet för att göra nr 2
Under tidvis rätt högljudda protester lät Picasso mig förstå att det där med regn liksom inte är hennes grej
När vi kom in igen parkerade hon sig i soffan - långt ifrån mig
Så fort jag närmade mig bytte hon direkt plats
Som sagt, sur och förnärmad
Jag slumrade till en liten stund på soffan och då kom hon smygande och la sig tätt intill mig men så fort hon upptäckte att jag vaknade till blängde hon surt på mig och bytte hon plats direkt och så fortsatte det ända fram till två tiden då hon bestämde sig för att hon hade surat färdigt
 
 
 
 
Det var ju torsdag och ridlektion för Linns del och eftersom regnet upphört fick Picasso finna sig i att hänga med
Eftersom det var lite smårått efter regnet fick hon sin fina "Bajentröja" på sig
En tröja som hon numera mer eller mindre vuxit ur så det är dags för matte att sticka en ny och den här gången ska jag justera mönstret lite så att det passar den lilla staffekroppen lite bättre
Första gången Picasso fick tröjan på sig var hon lite undrande och gillade det inte men numera har hon nog insett att den värmer rätt skönt över ryggen så hon har ingenting emot att ta på sig den utan ser t.o.m ut att trivas riktigt bra med den på
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. ha ha ha dessa små urgoa individer :-)
    ja tjura kan de små liven.

    så söt i sin Bajern tröja, var hittar du de "ritningarna"? nej mönstren heter det ju!!!
    eller är du så duktig ich stickar på fri hand?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade ett mönster på www.garnstudio.com som jag använde som grund men sen har filat till lite efter eget huvud. Jag gör ofta så när jag stickar, kollar in ett grundmönster och sen ändrar jag lite efter eget huvud så jag får det som jag vill

      Radera