måndag 16 februari 2015

Alla hjärtans dag...

... del två
 
Jag har ju redan klargjort vad jag anser om Alla hjärtans dag men min inställning innebär inte att jag tvingar min familj att tycka och tänka precis som jag gör så när Linn i lördags kom och ville pyssla ett Alla hjärtans dag kort till Christina - läkaren från Uganda som var med ombord på planet och räddade Linns liv - och som vi sen skulle maila till henne så ställde jag givetvis upp och hjälpte Linn
 
 



Linn tog god tid på sig och var mycket noggrann när hon pysslade ihop kortet och det blev en mysig stund och vi pratade om allt mellan himmel och jord men kanske mest om hur viktigt det är att vara snäll och hjälpsam, hur viktigt det är att tala om för människor att man tycker om dom och att man aldrig kan sprida för mycket kärlek omkring sig utan det finns alltid plats för ännu lite mer kärlek
 
 


Linns omtanke värmde Christina som nästintill svarade med ett vändande mail att hon blev jätteglad över Linns omtanke och att hon skrivit ut fotona och skulle spara dom och nu håller vi alla tummarna för att Christina får ledigt från jobbet så att vi kan träffas i maj





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar