måndag 16 februari 2015

Så var det det här med...

... Alla hjärtans dag
 
 
Det är ju ingen hemlighet att jag är lite smått allergisk mot både Alla hjärtans dag, Mors & Fars dag
Jag har absolut ingenting emot att man visar kärlek och uppskattning utan det jag vänder mig mot är att man gör det på en speciellt utsatt dag och att det blivit stor kommers kring dessa dagar
Och i dessa FB tider kan jag också känna att det ibland tycks ebbar ut i en enda stor tävling om vem som uppvaktade eller blev uppvaktad på det bästa och mest kärleksfulla sättet och att det viktigaste med själva uppvaktningen är att få basunera ut den så att alla får veta vilket underbart förhållande man lever i
Det kan tyckas låta lite bitter och somliga skulle nog kunna kontra med att min inställning till det hela beror bristen på uppvaktning dessa dagar men inget skulle kunna vara mer fel än just det
Jag har full respekt för att andra väljer att fira dessa dagar men för mig är dom totalt betydelselösa och inte på något sätt en måttstock på vare sig kärleken från Paul eller mina barn och dessutom vet jag att om jag bara gav en hint om att dessa dagar hade någon form av betydelse för mig så skulle dessa firas på just det sättet som jag önskade
Men det är just där skon klämmer
- jag vill inte bli "firad" eller uppvaktad på en dag som är utmärkt i almanackan för detta
Jag föredrar när det kommer spontant och just för att personen ifråga känner att just där och då kändes det viktigt att få visa sin uppskattning
 
 
 
 
För hur det än är, kärlek kan visas på så många fler sätt än med blommor, choklad & en god middag den 14 februari
Romantik och kärlek är inte blommor och choklad för mig och det är en himla tur för skulle vår kärlek mätas i just detta så skulle jag nog ta mig en funderare över hur det var ställt med vår kärlek och allvarligt ifrågasätta varför vi är gifta
Men för mig är vardagskärleken betydligt viktigare, de är de där små gesterna som man gör för varandra i vardagen  som betyder något och när det kommer till dom bitarna är Paul mästerlig på att visa vilka som har en plats i hans hjärta vilket han bevisat mer än en gång under de senaste dagarna
I fredags blev det middag på Antep, i lördags hade han sändningar med lite dötid emellan och passade på att åka hem ( tio mil tur & retur ) och hann äta en snabbmiddag med oss samt vara med en liten, liten stund på skridskodiscot innan det var dags att sätta sig i bilen igen och åka iväg och jobba
Även i går hade han sändningar, åkte hemifrån strax före sju på morgonen och landade härhemma vid halvfyra och  hade nog mer än gärna slagit sig ner i soffan och chillat lite men hann inte mer än innanför dörren innan han fick bege sig ut igen och stå och frysa vid skridskobanan en timme eftersom Linn så gärna ville visa Pappa sina konståkningsskills och trots att han var så trött att ögonen gick i kors på honom och att klockan mer än väl passerat stopptiden för läsning vid läggdags så tvekade han inte en sekund när Linn ville att han skulle läsa ett kapitel för henne innan hon somnade
Vardagskärlek när den är som allra bäst
 
 
 
Blommor & choklad på alla Hjärtansdag i all ära men personligen klarar jag mig mer än väl på vår vardagskärlek och känner inget behov av att fira dessa dagar
En bok spontant en hel vanlig tisdag, en nysläppt cd med min favorit, en dvd med en film jag velat se bara sådär, sällskap på en konsert jag vill gå på mm
Listan på Pauls små kärleksbevis kan göras hur lång som helst och för mig är det värt mer än alla rosor som finns... 


 

 
 
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar