onsdag 18 februari 2015

Dom där ögonblicken...

... som förändrar ens liv
 
 
Oftast lunkar livet på i stilla takt och vägen kantas av små händelser och erfarenheter som sakta formar oss till de personer vi är utan att vi egentligen lägger märke till hur vi utvecklas
Men så ibland inträffar de där ögonblicken som man sen efteråt kan minnas och tänka att just där och då förändrades ens liv en smula
Ett klassiskt sånt ögonblick och det absolut största av dom alla är då ens barn föds, den där sekunden då  man för första gången får se in i sitt barns ögon och uppleva den där obeskrivliga och nästintill ofattbara känslan av att vara med om livets mirakel
Den stunden om någon är just ett sånt ögonblick då ens liv förändras
 
 


 
En annan  sån upplevelse för mig är den där förmiddagen när vi befann oss på Temple Street Childrens Hospital i Dublin
Under de oroliga timmarna blev det så uppenbart vad som är viktigt här i livet
Prylar, upplevelser, semesterresor, jobb - ja kort sagt allt sånt framstod helt plötsligt som så otroligt oviktiga och obetydliga saker
Det enda som betydde något just där och då var att Linn skulle överleva och att vi skulle få fortsätta att vara tillsammans som en familj
Den där förmiddagen då varje sekund känns lika lång som en timme hann jag fundera en hel del över livet, relationer, kärlek ja kort sagt allt som hör livet till men framför allt så fick jag en ögonöppnare och det var även just där och då som jag bestämde mig för att jag skulle önska mig bidrag till en donation när jag fyller år
 
 
 
 
En liten tanke som med tiden har utvecklat sig en aning
Just nu stickar jag mössor på beställning för brinnande livet
För varje såld mössa stoppar jag ner 50:-  i  "Donationsburken"
Det har blivit några mössor och beställningarna droppar in lite smått, just nu har jag drygt tio mössor på beställningslistan så innan det är dags att göra donationen skulle jag tro att bara mössförsäljningen kommer att  inbringa sådär en tolv-trettonhundra
Inga jättesummor men jag känner väl lite som så att "Alla bäckar små..." och även om vår lilla donation är en droppe i havet och aldrig kommer att kunna mäta sig med den innerliga tacksamhet vi känner inför personalen som jobbade med Linn och räddade hennes liv där på Templ Street Childrens hospital så kommer den ändå att vara ett sätt för oss att få "betala tillbaka" och visa vår uppskattning
 
 




 



 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar