måndag 16 februari 2015

Det är lite med en del prylar...

... som med en del vänner
 
 
Dom finns där i ens liv och man har nytta av dom men funderar inte så mycket mer över det hela
Sen en dag så säger dom upp bekantskapen och lämnar en åt sitt öde och kvar står man där och trots att det uppstått en liten, liten saknad så upptäcker att man livet går vidare och att man faktiskt klarar sig rätt bra utan deras inblandning
Dagarna går och man upptäcker att just det dom tillförde i ens tillvaro självklart betydde något men inte fullt så mycket som man kanske hade inbillat sig och livet rullar på utan någon större saknad
 
 


 
Lite så är det med torktumlaren som sa upp bekantskapen med oss för ett par år sedan
Det är ingen "vänskap" jag saknar dagligen, inte ens någon gång i månaden men ibland när jag öppnar luckan till tvättmaskinen och inser att nu, nu ska jag hänga sjuttielva par strumpor och ungefär lika många trosor/kalsonger ja i dessa lägen kan jag sända en tanke av saknad till min kära gamla vän men i samma stund som alla strumpor och underkläderna hänger på plats avtar den saknaden och jag njuter istället av kunna trava vikt tvätt på den ytan där torktumlaren tidigare stod
 
 
 


Samma sak är det med diskmaskinen som sa upp sig för lite mer än två år sedan
Till en början saknade jag inte vår vänskap alls, det funkade helt ok att diska för hand
Nu kan jag erkänna att jag allt oftare känner den där saknaden av en trogen vän, speciellt när man för fjärde gången samma dag fyller upp diskhon och börjar brottas med diskborsten och inser att man förmodligen kommer att upprepa detta minst en gång till innan dagen är slut
Just dom där dagarna då jag tycker att jag mer eller mindre bor vid diskhon kan jag känna att det vore trevligt att stifta bekantskap med just en sån vän igen för tomrummet finns där eller snarare det är inget tomrum för antingen så är diskhon till bredden fylld med disk eller så svämmar diskstället över med disk som står på torkning och aldrig någonsin kan man njuta av lyckan över en tom diskho/bänk
 
 
 
 
 
Men som sagt - en del vänner och prylar klarar man sig utan trots att dom skapar ett tomrum efter sig och tänker man efter så finns det nog en hel uppsjö med prylar man med lätthet skulle kunna klara sig utan men de  riktigt nära vänner man har skulle definitivt vara svåra att klara sig utan att ett stort stort tomrum skulle uppstå 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar