söndag 8 februari 2015

Så var det...

... det här med ordet Förlåt
 
 
Ett rätt bra ord att använda sig av lite nu och då
Tex om man sagt något som gör någon annan ledsen. arg eller helt enkelt fått någon att inte må så bra
Ett förlåt behöver inte betyda att man ändrar åsikt utan helt enkelt att man ber om ursäkt för sättet man uttryckte sig på
Ganska enkelt och självklart när allt kommer omkring
 
 



Jag och Linn har haft många och långa diskussioner omkring ordet Förlåt
Om när och varför man ska be om förlåtelse och ibland känns det som om jag har tjatat mig blå för att få henne att sluta med dessa automatiska upprabblingar "Förlåt, förlåt, förlåt..."
Men ju mer jag tänker på det ju mindre kommer jag nog att tjata på henne om det i framtiden för när allt kommer omkring så är ett förlåt för mycket betydligt bättre än ett för lite...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar