fredag 6 mars 2015

Man kan inte...

... älska alla
 
 
I mon omgivning finns en person som av någon anledning inte tycker om mig och hen är väldigt duktig på att visa det på alla tänkbara sätt med sitt kroppsspråk, miner, blicken och även genom att alltid väldigt tydligt visa att det jag säger är totalt ointressant
Hen ställer dessutom större krav på mig än vad hen ställer på andra men kanske framförallt än vad hen ställer på sig själv
Om jag inte har skött ett uppdrag visar hen väldigt tydligt vad hen anser om det medans hen bara minuten efteråt kan le och visa förståelse åt att någon annan inte slutfört sitt uppdrag eller bara rycka på axlarna och tycka att hens eget outförda uppdrag inte spelade någon större roll i det hela
Det som är lite roligt i det hela är att varje gång hen visar sitt ogillande så skulle jag med ett hånleende vilja säga
 
- Det är helt okey att du inte gillar mig, det är liksom ömsesidigt, jag gillar inte dig heller...
 
 
 
 
Men det ligger liksom inte för mig eftersom jag försöker leva efter "Man kan inte älska alla men man kan visa varandra respekt"
Kanske är det just det jag borde säga nästa gång hen med sitt  kroppsspråk, sina miner och sin blick visar vad hen känner för mig men jag förmodar att just ett sånt uttalande bara skulle spä på hens ogillande än mer för jag har en känsla av att hen aldrig någonsin skulle våga/vilja facea sitt ogillande gentemot mig och att hen lever i tron om att jag inte har en aning om vad hen tycker om mig och förmodligen även tror att jag gillar hen skarpt
Men sorry, folk som tror att dom är förmer än andra och inte respekterar andra står inte högt i kurs hos mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar