fredag 6 mars 2015

Undrar vad det är...

... med mig och mössor
 
 
Med tanke på hur många mössor jag har stickat och förmodligen kommer att sticka framöver så är det rätt komiskt att jag i princip aldrig använder mössa själv
Sen den dag jag själv fick bestämma så har jag endast använt mössa vid ett fåtal tillfällen
Varför ?
Bra fråga men en del av svaret på frågan är väl helt enkelt att jag vare sig passar eller trivs med mössa på huvudet och förmodligen spelar nog även det där lilla detaljen med att jag är som en levande kamin med  in i bilden
 
 


I dag gjorde jag klart den nittonde mössan i mitt lilla "Temple Street Childrens Hospitalprojekt" och har därmed enbart på mösstickningen samlat ihop 1250:- så här långt och därmed redan nått mitt uppsatta mål och lite till och med tanke på att jag har en lista med ytterligare sexton mössor som ligger och väntar på att bli stickade så kommer det att droppa in en och annan krona till
 
 
 
 
Dessutom gjorde jag en liten lagerinventering idag och hittade ytterligare ett gäng mössor som finns till försäljning för 100:- styck och av dessa 100: går 50:- till den donation vi ska göra till Barnsjukhuset på Irland som Linn vårdades på under ett dygn, ett barnsjukhus som delvis drivs med hjälp av donationer och även om vår lilla donation kommer att vara en droppe i havet så känner jag väl lite som "många bäckar små" och framför allt så är det ett sätt för oss att visa vår tacksamhet över den vård Linn fick och även omtanken både Linn, Paul och jag möttes av
Ni som har FB kan gärna kika in i mitt album "Mössor för Temple street Childrens hospital" 
 
Mössorna här nedan finns till försäljning, 110:- styck + ev porto
 
 
 
Rosa "cupcakemössa" ca 1år
"Prinsessbakelsemössa" ca 1år
Hammarbymössa med tofs ca 1-2 år
Hammarbymössa utan tofs  ca 1år
Ljuslila/ljusgrön mössa ca 1-2år
Rosa/ljusblå mössa ca 1-2år
Blå mössa med "tuppkam" och ögon ca 1-2år
Neonorange/grön mössa ca 0-6 mån
Röd/marinblå randig mössa baby


Randig tröja + mössa ca 9-12 mån 100:- tillsammans
Ljusgrå-ljusrosamelerad mössa ca 2år
Ljusrosa mössa ca 1år
 
Grå-svart melerad med fläta fram vuxenstorl
Ljusblå-vitmelerad med fläta fram vuxelstorl
Marinblå-gråmelerad med fläta fram vuxenstorl
 
Vid ev frågor angående mått eller intresse av köp går det bra att maila till ahlgrenhelen@gmail.com
Egentligen är det här inlägget lite emot mina principer men ibland får an göra avkall på dessa då det är för en god sak...
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar