onsdag 25 mars 2015

Undrar om...

något/någon vill säga mig något
 
 
Under gårdagens förmiddagspromenad tillsammans med hundarna fick jag syn på ett moln som var hjärtformat
Just då tänkte jag inte så mycket på att det var just hjärtformat utan filosoferade mest för mig själv över hur fascinerande det är med moln och dess olika former men mest av allt njöt jag av det fina vädret
 
 
 
Eftermiddagen ägnade jag åt att bland annat baka lite kakor och bla bondkakor stod på agendan
Igår hade jag lite otur med den ena plåten när jag gräddade
Kakorna flöt ut lite väl mycket men alla kakor utom just en enda kaka behöll något sånär sin runda form
Men av någon konstig anledning så flöt en av kakorna ut i den här formen...
 
 
 
 
... visst jag kanske har lite väl vild fantasi och kanske är det så att jag ser det jag vill se men med lite god vilja tycker nog jag att denna kaka har lite av formen av ett hjärta
Jag kunde inte låta bli att förundras lite över varför just enbart en enda kaka flöt ut och antog just den här formen
Lite fascinerande och inte utan att jag började fundera lite över livet i stort och smått men kanske framför allt om någon/något ville sända mig ett litet budskap
Först molnet och sen kakan...
 
 


Budskap eller inte,  men dock en liten påminnelse om att vårda kärleken och även om det inte alltid känns så så finns kärleken närvarande hela tiden men ibland kanske vi måste stanna upp och låta den få sin lilla  tid och omtanke och inte bara bli tagen för given

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar