fredag 20 mars 2015

Så var det det här med....

 
... alla dessa olika dagar
 
 
Vi har Kanelbullens dag, chokladbollens dag, tulpanernas dag osv osv i all oändlighet och jag tycker ju att alla dessa dagar är minst sagt fåniga och jag brukar inte uppmärksamma dessa mer än att jag just tänker "Så larvigt..."
I dag den 20 mars ska det "Rockas sockor" för att visa världen att människor som är annorlunda gör världen bättre  och dessutom ska man bära vitt för att alla som har förlorat ett barn och på något sätt så kändes dessa två budskap betydligt viktigare än att få äta en kanelbulle en viss dag i oktober
Men eftersom jag bara har strumpor på mig när jag går ut så fick Picasso rycka in och "Rocka sockor" en stund
 
 


Picasso som låg och halvsov märkte direkt att det var något på gång när jag tog fram kameran, hackade lite fläskkotlett till muta, plockade fram strumpor och selen ( för att kunna hålla henne om hon skulle få för sig att smita ) och följde mig med misstänksamma blickar och bestämde sig till slut för att smita ner till sovrummet men jag stoppade henne med ett stanna och jag kan lite skamset erkänna att Picasso inte var speciellt glad när jag satte på henne selen, placerade henne i fåtöljen, drog på henne sockorna och beordrade ett "Sitt"
 
 


Men Picasso fungerar lite som vi andra i den här familjen
- vi ställer upp för varandra
Även om vi kanske inte alltid känner oss helt bekväma eller förstår varför så är det på något sätt alldeles självklart att vi finns där för varandra både i vått och torrt och vi gör det av kärlek
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar