söndag 8 juli 2018

En kopp...

… fylld med kärlek

För ett par veckor sedan fick jag en thekopp av ett av barnen som slutar på förskolan
Hen ville egentligen köpa ett piratskepp till mig men när det inte gick så fick det bli en kopp fylld med kärlek och ikväll bestämde jag mig för att det var en perfekt kväll att inviga thekoppen
Efter en rätt tuff dag med massor av tankar som vandrat iväg åt helt fel håll och där jag hela tiden fått jobba hårt för att inte låta tankarna snurra iväg alltför mycket och  för att inte sönderanalysera varje tonfall och varje ord som sagts och ord som inte sagts i all oändlighet
Kort sagt efter en shittyday kände jag att jag behövde lite kärlek så jag bryggde en kopp the, läste alla fina kort jag fått under de senaste veckorna och kände hur kärleken sakta letade sig in i tillvaron igen och även kärleken inte kom från det hållet jag ville att den skulle komma just idag så hjälpte den mig att hitta lugnet för en stund


"Har någon sagt att du är underbar
just i dag just idag
att jag har någon ingen annan har
just idag just idag...."


2 kommentarer:

  1. Det är det som betyder något i det långa loppet. Finna glädjen i de små tingen som är överlämnade med kärlek. Kärlek från en vän eller ett barn kan vara nog så mkt bättre än den man längtar efter men inte får. Lite melankolisk själv idag. Inte pga mitt ex dock. Nej han är obetydlig på det viset numer. Jag vill inte ha kärlek därifrån på det viset längre. Han har ju sin nya som han borde lägga energin på som han glömde lägga på mig medan tid fanns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, det gäller att se den kärlek man får istället för att sukta efter den kärlek man aldrig kommer att få och den där äkta kärleken är så värdefull <3

      Radera