lördag 7 juli 2018

Flashback 10.0....

… eller något sånt

Det är en sån där dag då flashbacksen är många och tycks triggas av allt och ingenting
Ett ord, en gest, en mening i en bok, en låt på radion, en blick
Ja det spelar liksom ingen roll reptilhjärnan slår till och kastar mig rätt in i känslor och tankar jag helst inte vill känna eller tänka
Det finns ingen logik i det hela och ingen egentlig anledning, 
känslorna kommer av sig själva
Det är minnen av ord som har sagts,
saker som skett bakom min rygg,
svek
Minnen som helt enkelt gör ont
Minnen som än en gång borrar sig in i hjärtat och river upp de sår som fortfarande finns kvar
Jag hatar dom här dagarna då tankarna och känslorna drar ner mig i djupet
Jag hatar dom här dagarna då jag inser hur oerhört  korkad, naiv & dum jag var
Jag hatar att jag var så godtrogen att jag inte märkte något, 
hatar att jag litade så blint på någon
Och lika mycket som jag hatar min godtrogenhet och blindhet då lika mycket hatar jag att just den delen av mig numera är borta
Jag hatar att inte våga lita på någon till 100 %
Jag hatar att inte våga känna lyckan fullt ut



Det är en flashbackdag och jag vet att känslan går över, att tankarna försvinner men just när alla tankar och känslor slår till med full kraft är det svårt att stå emot
Det är dom här flashbackdagarna jag skulle behöva en extra kram,  få lite extra förståelse för mina känslor och tankar även om det blir en jobbig påminnelse om något vi helst vill lägga bakom oss
Det är när dom här känslorna slår till som jag behöver få känna att jag är viktig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar