söndag 22 juli 2018

Jag borde...

… sova

Men vissa nätter är det som förgjort
Alltför ofta tycks John Blund missa mig på sin runda och istället slinker Urban Hjärnspöke in och gör mig sällskap
Ett sällskap jag helst skulle slippa ha vid min sida men han håller sig envist kvar och gräver sig in i mina tankar och ställer till oreda
Så nu ligger jag här på balkongen med en sovande Linn intill mig och en Urban Hjärnspöke som sitter på min huvudkudde och försöker trassla sig in i mitt huvud
Det händer att jag sakta lyckas lura undan honom men precis när jag tror att han gått sin väg och försvunnit ser jag honom kika fram bakom gaveln och sakta smyga sig intill mig igen
Jag är extremt less på hans ständiga besök och skulle mer än gärna skicka honom på en evighetssemester till långtbortistan men på något sätt inser jag att det är bara att försöka bli vän med honom, tala honom tillrätta och försöka få honom att lämna mig ifred


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar