torsdag 21 oktober 2010

Att prioritera rätt...

... är viktigt

Det var väl därför jag ignorerade de överfyllda tvättkorgarna och istället valde att tvätta Prinsessan schabrak


Jag tror att om man gör något man blir glad av så är det lättare att ta sig an surdegarna - läs överfyllda tvättkorgar - efteråt

Sen kan man ju fråga sig varför man blir glad av att tvätta hästprylar ?
 Men det är väl  lite med hästarprylarna som det var att pyssla med bebiskläderna förr, det fungerar lite som terapi och balsam för själen av någon underlig anledning

Sen kan jag mycke väl tänka mig att både maken o dottern kanske hellre sett att jag tagit mig an tvättkorgarna men man kan inte få allt här i livet
- ibland måste man välja och står valet då mellan att slippa jaga rena kläder på mornarna och en glad fru/mamma så kanske det känns ok att Prinsessans atteraljer fick företräde?

Ps: Det är allmänt känt att jag självmant tagit på mig rollen som TvättGeneral i familjen och vänligt men bestämt bett maken att hålla sig ifrån tvättstugan...

... men det händer att han smyger in där och ger sig på att köra en maskin lite då och då och för det mesta möts han av "onda ögat" efteråt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar