söndag 31 oktober 2010

Tävlingsdebut...

... i agility



Start nr 5 Linn Ahlgren med Skepperöds Silenons - allmänt kallad Sillen, världens charmigaste shettis
Sillen var Linns första "kärlek" i hästvärlden, tidigare har dom tävlat i Dressyr & hoppning med ledare men idag var det dags att testa på något nytt tillsammans - agility

Team Malle ...




... på tävlingsbanan igen

När det är dags för tävling är det tur att  Linn har Moster Malle - att ha med mamma in på tävlingsbanan vore nog minst sagt en katastrof.
Nej, jag är absolut ingen tävlingsmänniska... inte skulle väl jag vara en sån där hemsk "idrottsförälder" som härjar och har mig ?

Jag bara... jo okey, när jag väl står där så känner jag hornen växa fram i pannan på mig, det viktigaste är att ha kul men vad sjutton det gör väl inget om man har både roligt och dessutom vinner?
Jag menar hur svårt kan det vara?


Jag är iallafall medveten om min svaga punkt och jag jobbar stenhårt på att bli en bättre ponnyförälder när det gäller tävlandet och även om jag stod där brevid banan och retade mig lite på att någon fick alldeles för mycke hjälp av sin medhjälpare, en annan kanske borde ha tävlat i en högre klass så var jag ändå mest stolt över att Linn var så duktig...



Malle fanns intill som ett stöd men Linn körde igenom banan på egen hand tillsammans med Sillen...




.. och hon hade superroligt vilket är det allra viktigaste




Hur det gick?

Jag har ingen aning , jag tror att Linn fick sammanlagt 3 fel och tiden har jag ingen koll på men det spelar ju faktiskt ingen roll.
Linn genomförde sin debut i agility och strålade som en sol efteråt och tyckte att jag och Paul kunde åka hem själv ville hon stanna kvar och titta på när resten av Team Malle tävlade, vi kunde komma tillbaka lagom till prisutdelningen på eftermiddagen...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar