fredag 22 oktober 2010

Än en gång...

...slås jag av hur mycket jag har att lära av vår lilla 5åring

Linn kom upp, lite lagom morgontrött och ville inte alls riktigt vara med men så tittade hon ut genom fönstret och den surmuliga nyvakna dotter förvandlades på en sekund till ett enda stor soligt leende

- Mamma det är snö ute! Vintern har äntligen kommit eller är det höstvinter nu?



 Vakna till ? Frukost? Morgonbestyr ?

Inte idag inte, overall, mössa & vinterstövlar på - Linn skulle ut och det på minuten!



T.o.m badankan fick lite vinterkläder


Linns glädje...



... och det faktum att snön gjort världen ännu lite vackrare höjde även mitt humör en smula

Så än en gång är det bara att konstatera - ett leende smittar av sig och jag ska försöka behålla den positiva känslan Linn lyckades smitta mig med, vem vet det kanske t.o.m kan bli en snöängel innan dagen är över




2 kommentarer:

  1. Någon sa en gång på ett förskollärarseminarium jag var på "alla borde ha en 5-åring att plocka fram när humöret är i botten". Det ligger något i det ;-)
    Den första snön är magisk - om man är en liten tjej som Linn. Inte en tanke på vinterdäck och annat trist... Bara snöänglar och morotsnäsade gubbar!

    SvaraRadera
  2. Så sant så sant, en 5åring är ( oftast ) en riktig humörhöjare *kärlek*

    SvaraRadera