torsdag 28 oktober 2010

Tidigt i höstas...

... såg jag en kappa till Linn på HM

Jag blev lite sugen på att köpa den men av någon anledning gjorde jag det inte.
Men drömmen om en kappa till Linn låg liksom där och värpte långt inom mig, häromdagen såg jag ett mönster på en kappa och vips började ideerna snurra - skulle jag försöka mig på att sy en kappa ?
Kollade på Stoff & Stil efter tyg, knappar, foder, mellanlägg mm mm mm och kunde konstatera att allt material skulle gå på runt 800:-
För en kappa till Linn?
Näe... det kändes inte realstiskt så jag skrotade den ideén, men drömmen levde kvar

Som av en händelse...



... hamnade jag på HM idag

Och tänk,  jag fick syn på den söta kappan -igen!
Den här gången hade den en härlig röd lapp med texten 50% på sig och då var det som om kappan viskade till mig
- köp köp köp!

Så nu har Linn sin kappa och jag känner mig härligt nöjd och bara väntar på att vi ska få gå på kalas och ta på oss  finkläder




Vad Linn tyckte ?

Tja hennes spontana kommentar var
- Mamma jag är lika fin som dom i Bullerbyn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar