måndag 25 oktober 2010

Vi kom mitt i hästarnas mat...

så Linn passade på att ta igen sig lite på gödselstacken innan ridningen



Man kan ju tycka att det skulle finnas trevligare ställen att sitta på men det var rätt mysigt att stå där i solen och titta på medans hästarna åt

Min taktik funkade...



... Linns intresse för att rykta har varit lika med noll, jag har valt att inte tjata utan att vänta in henne
I dag greppade hon borsten och ryktade så det stod härliga till och konstaterade efter en stund
- Mamma det är mysigt att borsta...

Den myskänslan tror jag inte hade infunnit sig om jag hade tjatat eller tvingat fram den


Ute på ridbanan...

... blev det idag viljornas kamp
Linn bestämde sig för att trava över bommarna, Prinsessan bestämde sig för att inte göra det
- det krävdes inte bara ett eller  två  försök utan väldigt många och på typ tionde försöket blev Linn äntligen nöjd med Prinsessans insats




Jag hoppas att trollungen kommer att behålla envisheten - den har redan och kommer säkerligen fortsätta att  testa vårat tålamod och stundtals driva oss till vansinne samt få oss att sltia vårat hår av förtvivlan men vår tröst får vara att med envishet o en stark vilja kan man ta sig långt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar