lördag 23 oktober 2010

Vinterdäck på...

... och som vanligt låter vi Göran & grabbarna på Rimbo Gummiverkstad göra jobbet




Det är så smidigt, bara boka en tid via nätet, åka ner, köra in bilen...




... dricka en kopp kaffe, äta en pepparkaka, bläddra i en tidning - ja kort sagt ta´t lite lungt medans de som är experterna gör sitt jobb




Linn var förståss tvungen att kolla att allt gick rätt till




Vetgirig som hon är så hade hon givetvis tusen frågor och jag har en känsla av att ämnet "efterdragning" kommer att vara på tapeten ett tag framöver

Det finns säkert dom som tycker att vi är bekväma eller rent ut sagt lata som inte byter däck själva men...
... varför gör livet krångligare än man måste?
Ingen av oss tycker om att "pilla med bilarna" och det finns folk som livnär sig på det och dessutom tar hand om däcken efteråt
- För oss är det ett enkelt val!

Till grabbarna på Rimbo Gummicentral säger jag bara - Vi ses till våren igen, då kan ni återigen få skratta åt att jag alltid ser så nervös ut när jag ska köra in bilen
Jag må ha haft körkort i snart 14år men det finns några "hang ups" jag har

* Backa - jag hatar verkligen att backa och gör allt jag bara kan för att undvika detta

* Fickparkera - över min döda kropp säger jag bara *hate it*

* Köra upp på "ramper" o liknande - jag kan drömma mardrömmar om det

Men - ja visserligen försökte jag maska och få Paul att köra in bilen åt mig men han vägrade - helt rätt, man ska brottas med sina hang ups - och jag gjorde det och klarade av det med hjälp från en av Görans grabbar som vinkade mig till rätta och när jag klev ur bilen med ett leende konstaterade

- Tänk du ser lika nervös ut varje år men det gick ju galant...

Ja, det gick galant och när allt kommer omkring så har det aldrig "skitit sig" så varför denna "hang up" ?
Till våren när det är dags för sommardäck kanske jag ska banne mig inte vara nervös...
... tror jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar