tisdag 5 april 2011

Det finns inget...

... som kan matcha första kärleken


Linns första kärlek i hästvärlden var Sillen,
jag är övertygad om att han alltid  kommer att ha en speciell plats i hennes hjärta





Linn & Sillen är rätt lika
- små o envisa
Det sistnämda kan vara en rätt bra egenskap om man använder den på ett bra sätt




Desutom är dom båda två pigga på äventyr
I dag tränade Linn & Sillen lite inför kommande tävling i Norrköping
Hoppning o agility står på tävlingsprogrammet så det övades både på balans...





... och att vända i ruta




Sillen som har varit med förr vet precis vad han ska göra och att ställa sig med hovarna mitt i däcket gick som en dans





Efter ett par försökt fick dom små liven även till hoppningen
Linn måste bara jobba lite mer på att titta framåt och inte springa baklänges...






Den 16 april drar tävlingssäsongen igång och jag ska göra mitt bästa för att vara en lugn och sansad ponnyförälder och lämna min tävlingsinstinkt hemma
Det borde inte bli några som helst problem med den saken,
jag är ju ingen tävlingsmänniska...





... ja det är iallafall vad jag försöker intala mig själv
Det viktigaste är ju inte att vinna utan att ha roligt!















2 kommentarer:

  1. önskar Linn jätte lycka till och Helen lugna ner dig!! kom ihåg dina egna ord det viktigaste är inte att vinna...eller

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar stenhårt på att vara en cool ponnymamma även vid tävlingsbanan, finns ju inget pinsammare än "hockeyföräldrar" som tjoar o vrålar *s*

    SvaraRadera