söndag 17 april 2011

Kan man...

... lära gamla hundar att sitta

Ja då borde man kunna lära en medelålders tant som mig att säga "kunder"

När jag började jobba inom vården för många många många år sedan så kallades det patienter, sen skulle man säga vårdtagare
Sen bytte jag jobb och helt plötslig så handlade det om brukare

Det har tagit mig sådär en tre år att lära mig att spontant säga brukare och lagom tills detta ord då var innött i min arma hjärna så är det dags att ändra igen...

... numera ska man tydligen säga kunder
Min chef hade en mycke bra förklaring till detta och det är väl bara att "Le & vinka"
Om ett par år så säger jag nog spontant kunder och då mina vänner kan jag sätta en påse hembakta kakor på att någon smart person kommer på att det inte ska heta kunder utan...





1 kommentar:

  1. Jag tror inte att någon kommer att sätta emot. Jag gör det i alla fall inte, eftersom jag är övertygad om att du har rätt i inläggets slutkläm.

    SvaraRadera