fredag 8 april 2011

Ösom regn...

... ömsom sol


I morse sken solen så underbart men nå´nstans där på fm började det regna och sen såg det inte alltför muntert ut
Regn & ruggväder och när jag slutade jobbet o satt i bilen på väg till förskolan för att hämta Linn så kändes väl tanken på ett stallbesök sådär lagom roligt...





... men när vi klev ut från förskolan så tittade solen fram och genast blev en tur till stallet en väldigt lockande tanke
Givetvis kom vi till stallet precis lagom tills hästarna blev nersläppta till maten och Linn och jag hade inte riktigt hjärta att hämta upp Prinsessan från hagen så hon fick springa med sina kompisar ut och äta





Istället för hästmys så blev det lite fårmys
Igår hade det fötts ytterligare två små lamm och precis som alla djurbebisar så var dom små liven helt bedårande och bara hur söta som helst
Linn var dock mest intresserade av den mycke kärvänliga och väldigt gosbenägna tackan vid namn...






... ja, jag och namn liksom
Jag minns inte vad hon heter men gosig är hon iallfall även om Julia hade ett o annat att säga om hennes andedräkt


När vi kom hem tog vi en "letavårteckenrunda* på tomten och hittade blåsippor...






... sen ville Linn ta på sig galonkläder och gå en promenad på ängen
 och jag låter helt enkelt bilderna tala för sig själva
- kommentarer känns överflödiga på nå´t sätt








2 kommentarer:

  1. Mindre underbart att de alldeles nya gummistövlarna luktar gammal sur åker men det är smällar man får ta *s*

    SvaraRadera