fredag 22 april 2011

Långfredagen...

... har precis börjat

Men i år känns det som om Skärtorsdagen var en riktigt lång dag
Linn & jag startade tidigt i morse,
eller ja tidigt och tidigt det beror ju på hur man ser det
Vid halv tio var vi i Rimbo och köpte en blomma och sen åkte vi upp till stallet
Jag tror att hästarna hade påbörjat sitt påskfirande...





... dom låg i solen och såg ut att ha det riktigt mysigt
Även vår lilla Prinsessa låg och halvslumrade





Eftersom vi ska iväg över påsken så ville Linn ta en liten ridtur
- Annars kanske Prinsessan glömmer mig
Vi började med en tur i skogen och...




... nej, efter den långa kalla vintern tänker jag inte gnälla ett dugg över värmen utan jag väljer att citera Linn
- Mamma, idag är det svettvarmt




Prinsessan försökte klia bort det sista av vinterpälsen




Efter en mysig skrittpromenad i skogen red Linn en stund på ridbanan




När vi kom hem började jag så smått att förbereda inför morgondagen,
vek lite tvätt, bakade lite, kilade över till grannen med nycklarna så hon kan släppa in katterna och utfodra dom och när Paul kom hem vid halvsju tiden drog Linn på sig sin kanindräkt vör att "påska" hos sin "Favvofröken" på dagis
En numera treårig tradition som vi absolut ska hålla liv i
Vi blev bjudna på fika och hade en riktigt mysig stund tillsammans med Renee & Lasse
Vi vuxna pratade och Linn sprang runt och lekte i sandlådan, gungade, gosade med hundarna och bara njöt i största allmänhet



Som sagt,
Skärtorsdagen har varit en lång dag och jag ska nog försöka komma i säng nu så jag hinner sova iallafall tre timmar innan det är dags att packa bilen och bege oss mot västkusten...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar