onsdag 20 april 2011

Vad ska det bli...

... av denna lilla unge ?


En av Linns "dagisfröknar" ( jag vet att man inte får säga så numera men jag gör det ändå ) sa en gång
- Antingen blir Linn författare eller politiker när hon blir stor, hon kommer iallafall att bli något där orden har stor betydelse...

Ja, en sak är iallafall säker
- den lilla damens argumentationsförmåga är slående
På fredag ska vi ( äntligen ) åka till Varberg och redan nu börjar resfeber pirra i Linn
Hon är fullt upptagen medatt räkna dagar, fundera på vad hon ska packa med sig för leksaker osv osv i all oändlighet
Nu ikväll tog hon upp ett nytt ämne

- Pappa jag vill sitta framme hos fig när vi åker till Anna
- Det vill nog mamma ochså göra, ni kanske kan turas om
- Men jag vill sitta framme hos dig pappa
- Det där får du och mamma bestämma

- Mamma, får jag sitta fram?
- Vi kan väl turas om?
- Men mamma... du vet hur det blir när jag sitter bak... Är vi framme snart ?

Just frasen "Är vi framme snart" upprepade Linn ungefär varannan minut när vi var på semester i somras så,
ja jag vet mycke väl hur det blir...

Diskussionen fortsatte och till slut sa jag
- men snälla Linn vi behöver inte diskutera den saken nu ikväll, det är några dagar kvar tills vi ska åka
- Nej det behöver vi inte... vi kan bestämma att jag sitter fram!

Vad säger man?
Mina argument var slut för länge sen och slutordet fick visst den lilla damen och det var vare sig första eller sista gången det hände ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar