tisdag 12 april 2011

Hög feber...

... och öronvärk

Hindrade inte Linn från att leka snillen spekulerar medans vi satt på VC och väntade på att få komma in till läkaren

- Mamma, din livmoder är ganska gammal nu.... det kommer nog ingen mer slempropp eller navelsträng dit
- Nej det kommer det absolut inte
- Näe.... du och pappa har varit kära tillräckligt

Dom andra i väntrummet drog lätt på sina smilband och jag tyckte väl att Linn kanske spekulerat lite väl mycke familjärt men men...

... ja är man mamma till Linn är det liksom bara att le & vinka och se oberörd ut men jag kan inte låta bli att undra vad hände med blommor & bin liksom?
Storken?
Varför måste just min dotter vara så vetgirig?
Varför kan hon inte bara nöja sig med att veta att bebisen bor i mammas mage och thats it ?

Nåja,
min livmoder har gått i pension och därmed basta
Navelsträngar, slemproppar o annat överlämnar jag med varm hand till de som är i mer fertil ålder och avslutar med en av mina favoritbilder från den allra första tiden med lillskruttan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar