måndag 25 april 2011

Shoppingpsykos...

... ala GeKås



Ullared eller rättare sagt GeKås har jag hört talas om ända sen barnsben, folk har lovordat detta shoppingnäste till max och...




... ja, jag var där en gång 1995 och kan erkänna att jag inte blev speciellt imponerad vid det tillfället och sen dess har jag stått emot alla övertalningsförsök som gjorts för att få mig att hänga med på div. bussturer dit ner
I ärlighetens namn ska väl erkännas att jag i höstas var på väg att hänga med på en bussresa dit, biljetten var betald och jag såg det hela som en kul utflykt tillsammans med goa vänner dock kom det sjukdom emellan så jag fick avstå och...

... nej jag är ledsen men det kändes inte speciellt jobbigt att behöva avstå den resan
Nu i fredags när vi åkte till Varberg så skulle vi ju passera Ullared och när man ändå passerar stället så kan man ju lika gärna stanna till och låta köplustan få lite utlopp

Dock var det inte tal om någon heldagsvandring onne på GeKås
- näe, snabbshopping ala Helen & Paul stod på schemat
Vi kom ner till Ullared strax före tre och klev in på GeKås vid tio över,
fem i fem passerade vi kassan och kände oss mer än nöjda med besöket
Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan gå inne på det varuhuset en hel dag?
Vad sjutton gör man då?



Jag kan inte heller känna att det skulle vara sådär mega pang billigt att det lönar sig att resa ner enkom för att handla där
Jag köpte jeansleggings till Linn a´79:-,
på HM eller KappAhl kostar dessa kanske 89-99:-
Ingen större skillnad direkt...
Ok, trosor o stumpor kanske det går att köpa billigt
- vilket jag gjorde men efter att både Linn o jag använt våra trosor så kan jag konstatera att
"man får vad man betalar för"
dvs den risiga passformen o slappa resåren är väl vad man kan förvänta sig för 5 par trosor a 29:90




Schabraket, sadelgjorden, grimman & grimskaftet till Prinsessan var iallafall lite "halvfynd"
- där sparade vi kanske 250:- sammanlagt
Men å andra sidan så var vi väl inte i sådär jättebehov av vare sig ny grimma eller nytt grimskaft...

... givetvis slank det ner en hel del av bara farten bla en Barbie med bil, målarböcker, pyssel, ridbyxor, ridspö o annat smått o gott till Linn
Även jag hittade lite kläder men att säga att jag fyndade vore nog att ta i,
kanske var tunikorna o klänningen 10-20:- billigare där än på KappAhl men det är knappast vad jag kallar "fynd"
Jag vet, jag är lite gnällig men jag har fortfarande svårt att förstå denna "GeKås hysteri"
Ja, det är ett stort varuhus som har det mesta
En del är säkert jättebilligt, somligt är väl  kanske litebilligare där än på andra ställen och en hel del är rena rama skräpet...

... som den där runda gungan vi köpte till Linn för 24:90 som gick sönder redan efter fem minuter
En gunga som kändes som ett fynd i affären eftersom den brukar kosta mellan 79 - 99:-
Men väl hemma på plats i trädet visade sig gungan vara rena rama skräpet
- 24:90 rätt i sjön
Ok, nu är det ju inte så att vi går i konkurs pga av dessa små kronor men trist känns det
- allra helst för Linn som hade sett framemot att äntligen få en sån gunga och sen bara hann gunga i fem minuter innan det var finito

Med tanke på att Anna bor bara någon mil från Ullared så kommer jag säkerligen att åka dit fler gånger och förmodligen kommer jag att tänka precis likadant efter nästa besök där
Idag kan jag dock konstatera att den som egentligen borde gnälla är Paul,
den stackaren fick stå ut med att gå där med oss i nästan två timmar och inte nog med det
- han fick dessutom äran att hosta upp lite mer än 2000:- och vad fick han med sig?
Två pocketböcker ( varav den ena mest var till mig ) och en rulle fruktmentos...






4 kommentarer:

  1. Jag har inte varit i på GeKås i Ullared och jag kan inte påstå att jag har någon större längtan efter att åka dit.

    Angående att fynda... Det gör du ju så fenomenalt bra på hemmaplan.

    SvaraRadera
  2. Ja, Jag brukar känna mig betydligt mer nöjd o tillfreds med de fynd jag gör här på hemmaplan än vad jag kände mig efter fredagens besök på GeKås....

    SvaraRadera
  3. tack! ja har alltid undrat om det är värt resan dit. nu vet ja att det inte är det. stackar paul det vart jävligt dyra mentos

    SvaraRadera
  4. Man kan lika gärna åka till Thuns =)
    Paul får äta sina mentos med andakt, men det blir väl som vanligt - Linn eller jag äter upp dom för honom *s*

    SvaraRadera