tisdag 5 april 2011

Veckans lärdom...

... ändra aldrig ett vinnande recept


Eller man kanske ska uttrycka det hela
- Byt aldrig ut ett vinnande recept mot ett sämre
Förra veckan bakade jag Jitterbuggar,
dom blev sådär
Ja i ärlighetens namn så blev dom inte alls bra så det var nästan lite tur i oturen att det kom lite sjukdom emelllan så att presenten inte kunde levereras i tid




Under veckan som gått har jag retat mig lite på dom där nedrans Jitterbuggarna som inte blev bra så igår tog jag tjuren vid hornen och letade fram det "rätta" receptet
Ett recept som innebar lite mer arbete än det jag provade förra veckan men det är väl med bakning som med kärlek
- det går inte att snåla på ingredienserna och ta genvägar utan det krävs äkta vara, hårt arbete o engagemang för att det ska bli bra i slutänden




Halv ett i natt var jag färdig med bakningen och kunde efter provsmakning konstatera att det hade varit mödan värt
Kort sagt, kakorna smakade som Jitterbuggar ska smaka
- iallafall som de ska smaka i mitt tycke

Nu har jag dessutom paketerat kakorna så nu är det bara att hoppas på att det gamla talesättet
"Bättre sent än aldrig...." stämmer och att mottagaren blir glad när jag överlämnar den lilla presenten i morgon 
 När jag ändå är igång och slänger mig med en massa talesätt så avslutar jag med att hoppas  att det är som man brukar säga
- Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar