torsdag 23 maj 2013

Att dra ett streck...

... och gå vidare
 
 
Iofs är det något jag brukar förespråka
Att man ska titta framåt och inte bakåt,
att lämna det gamla bakom sig och gå vidare
Men, ett stort men
Jag tror man gör det lite för enkelt för sig om man bara lägger allt i en säck, knyter till den och ställer in den i arkivskåpet utan att ha sorterat och rett ut bland allt
 
Det "gamla" försvinner" inte med en axelryckning
Ibland kanske man måste rota lite i det gamla innan man går vidare och gör något bra
Det finns mycke att lära av det "gamla", många erfarenheter som man kan ha nytta av i framtiden
Jag tror stenhårt på att jobba framåt men...
 
 



... lika stenhårt tror jag på att man måste se tillbaka
Vad var bra, vad var dåligt, vad kan vi göra bättre ?
Att låtsas som om dåtiden aldrig har existerat tror jag inte är någon bra grund att jobba vidare ifrån
Nej Rom byggdes inte på en dag men jag är relativt övertygad om att Rom byggdes med hjälp av byggstenar baserade på tidigare erfarenheter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar