torsdag 2 maj 2013

Jag tror jag ska...

... följa Linns exempel
 
 
I dag berättade Linn att en av hennes kompis haft - som Linn uttryckte det hela - lite dålig attityd
Linn och kompisen hade blivit oense om en sak, eller rättare sagt kompisen ville att Linn skulle göra något Linn absolut inte ville vilket då medförde ett litet gruff tjejerna emellan
Ett gruff som sedan fortsatt lite pö om pö under dagen
Linn tyckte att det hela var lite tråkigt men sa helt coolt
 
- Mamma när X säger så dumma saker så tänker jag bara Up yours liksom
 
 


Kanske är det så man ska tänka helt enkelt
 
- Up yours liksom
 
Varför ödsla energi på korkade människor ?
Människor som ändå enbart har sitt eget bästa för ögonen
Varför ta åt sig av vad kappvändare säger o tycker ?
Varför helt enkelt inte rycka på axlarna och tänka "Up yours" lite oftare
För hur det än är så kommer även kappvändare till ett slut så småningom
Vänder man kappan tillräckligt många gånger hamnar man till slut i ett hörn som gör det omöjligt att svänga om kappan ännu en gång och man får vackert stå där i blåsten och möta snålblåsten med allt vad det innebär
 
Jag tror jag ska bli lite mer som Linn och tänka "Up your´s liksom" lite oftare om inte annat för att det känns rätt skönt
Up yours liksom, om inte jag kan räkna med dig så ska du inte tro att du kan räkna med mig när det blåser...

 
 
 


4 kommentarer:

  1. bra inställning. man behöver inte alltid göra en stor sak av det utåt, när man bestämmer sig "inuti". bra där! /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är klok som en bok min lilla sjuåring

      Radera
  2. Svar
    1. Jag kan bli lite smått galen av all denna "tjejighet" "Om du gör si så är inte du min kompis..." "Om du leker med Y så är inte du min bästis..." "Om du inte.... "
      *suck*
      Det är så skönt att Linn liksom inte bryr sig utan fortsätter med sin stil - att alla ska vara kompisar och att alla ska få vara med :-)

      Radera