torsdag 9 maj 2013

Ett gott skratt...

... förlänger liver
 
 
Ja det är ju vad man säger och stämmer det så förlängde jag förmodligen mitt liv med många många dagar igår
Julia lånade min cykel, tog Peppe som handhäst och Linn hängde med på Prinsessan
Själv sopade jag lite i stallet och plockade undan efter oss innan jag tog bilen och åkte efter bort till Jossan
Prinsessan o Peppe fick busa runt lite på hennes ridbanan och efter en stund dök Sofie och Ida på Fighter och Musca upp
Då inledde tjejerna med lite terränghoppning innan stora bus & skrattanfallet utbröt
Jisses, det var bra länge sen jag skrattade så jag fick kramp i magen
Stackars Sofie skrattade så hon höll på att ramla av Fighter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter terräng & skrattfesten dök även Ullis & Alva upp och Jossan gjprde lite markarbete med Fidelin och även lite grann med Prinsessan som visade att hon minsann kunde kicka lite med bakbenet bara för att markera lite
 
 


 
 
Linn roade sig med att spana in världen ifrån Fighters rygg och kände sig både stor & modig på en och samma gång och än en gång konstaterar jag att det är allt bra tur att Fighter är lika snäll som han är stor
 
 


Som en extra krydda avslutade Linn & Alva med att ta årets första dopp i sjön
Att påstå att dom badade är nog att ta i lite men doppade sig gjorde dom iallafall och hur mycke dom än bedyrar att det var jättevarmt så tror jag inte ett smack på dom
 
 


En otroligt mysig onsdagskväll som gav den där lilla guldkanten på vardagen som man så väl behöver och förutom att den härliga skrattstunden värmde  så blev jag alldeles varm i hjärtat när jag såg omtanken tonårstjejerna har visade Linnsan
Med ett leende ställde dom upp som "draghjälp" över hindrena, kom med glada tillrop och pepping  som fick lilltrollet att växa flera meter
Det spelar liksom ingen roll att Linnsan bara är sju år, hon får känna att hon är en i stallgänget och det betyder oerhört mycke när man är ett litet lilltroll
 
 






 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar