måndag 13 maj 2013

Smart och...

... beräknande
 
 
Linn har upptäckt "zipperarmband" Dvs armband som är som dragkedjor
Dom finns i div färger och man kan bära dom var för sig eller koppla ihop flera stycken
Än så länge har hon bara två i sin samling men drömmer om att ha ett par stycken till och idag satt hon och funderade på hur hon på bästa sätt skulle kunna köpa sig några till
 
- Jag har 21 kronor, på fredag får jag tjugo kronor i veckopeng och jag köper ett armband då så har jag elva kronor kvar sen...
 
 


... eller så väntar jag tills jag är med pappa på Flygfyren då kan han betala och sen glömmer jag att ge honom mina pengar då har jag ett nytt armband och fyrtioen kronor kvar
 Då kan du och jag åka och köpa ett armband mamma så har jag fyra armband
 
Ungen är smart och beräknande, stackars de pojkvänner som ev kommer att kanta hennes väg så småningom, dom kommer inte att få det lätt med den tjejen
 


5 kommentarer:

  1. *stort garv* Sveriges nästa finansminister? /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att vara smart om man ska få det man vill

      Radera
  2. ha ha ha inte dum hon inte, lovar de funkar även som tonåring! har vi märkt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror vi föräldrar får gå i en kurs så vi lär oss hantera detta "problem" :-D

      Radera
  3. Hahahaha smart den där lilla loppan

    SvaraRadera