fredag 17 maj 2013

Snart går...

... jag i ide
 
 
och kommer inte fram förns pollensäsongen är över
Jag börjar bli grymt less på att andas genom ett sugrör, att ögonen känns halvt igenmurade och denna evinnerliga trötthet som hemsöker min kropp just nu
Inte nog med att det är maxat med pollen i luften som ställer till det, någon har dessutom haft fräckheten att hälla betong i alla mina leder
- från topp till tå
Jag är tokstel och har under veckan känt av nacken, ryggen och givetvis även den sk "tennisarmbågen"
Jomen livet är på topp just nu men det är väl bara att bita ihop, le o vinka, låtsas som om det regnar och hoppas på att allt blir bra så småningom
 
 


Rent kroppsligt har det varit en redig skitvecka men som tur är så har det hela vägts upp av att Linn & jag har haft ett par riktigt underbara eftermiddagar tillsammans
Små stunder då pollenbesvären och värken lindats in i mjuk bomull för en liten stund
Äntligen har Linn fått prova på det här med vatten tillsammans med Prinsessan
- något som dom båda två uppskattade med råge
 
 


Och när vi är ändå är inne på ämnet vatten så kunde vi i går konstatera att nu kan Linn simma
Vi passade på att bada en stund innan simskolan igår och helt plötsligt så bestämde sig Linn för att prova på att simma i den djupa bassängen utan några flythjälpmedel och när hon upptäckte att det gick hur bra som helst så passade hon på att åka vattenkanan ett par varv och sen även hoppa från trampolinen ner i den 1.8m djupa bassängen och sen simma runt en stund innan hon tog sig in till kanten igen
Det var en strålande lycklig Linn som sen under simskolelektionen fick massor av beröm av simläraren som var mäkta imponerad över Linns framfart i bassängen och på hemvägen påminde Linn mig om mitt löfte att vi skulle åka till Fyrishov och bada när hon lärt sig simma
Löften är ju till för att hållas så det är bara att bita ihop, se glad ut och tänka
- vad gör man inte för sina barn...
 
 
 
 
Med andra ord har veckan inneburit både ris och ros och det är ju lite upp till en själv att bestämma vad man låter styra tillvaron
Själv försöker jag fokusera på det positiva för att orka med skräpet
Om "skräpet" fick övertaget skulle nog tillvaron bli så ofantligt mycke tristare och jobbigare




8 kommentarer:

  1. Du har en härlig inställning till livet! Kul att Linn lärt sig att simma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju inte gräva ner sig, hur trist skulle det inte bli då liksom ? O hur bitter skulle man inte bli ?
      Det är jättekul att det "lossnade" för Linn, hon simmade som en fisk igår och var helt slut :-)

      Radera
  2. skönt med litet regn nu då kanske? för pollenets skull menar jag? 7K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yepp, regnet lättade upp det hela lite

      Radera
  3. Åk till Sydpolen istället, roligare än Fyrishov kan jag lova :-D. Eller Gustavsvik i Örebro och ni vill ta en rejäl tripp.

    Visst är det kul när det visar sig att de kan! Tilde kom ju på kant med sin idrottslärare när hon inte fick testa att simma i stora bassängen! Så hon ville prompt åka dit dagen efter och simmade 50 utan problem. Hoppa från starpall ner i 1,8 har hon gjort i ett par år lixom...

    Fy för pollenallerig! Man vill ju inte ha regn hela tiden heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linn var på Fyrishov med en kompis för ett tag sen och har haft som änskemål att få åka dit så fort hon lärt sig att simma så denna gången får det bli Fyris :-)
      Linn har ju varit omåttligt intresserad av att lära sig simma dvs fram till i slutet på förra sommaren och varken Paul eller jag är några "åka till badhuset människor" så det har inte känts som nå´t vi prioriterat men nu ville Linn och den här simskolan dök lägligt upp :-)
      Hoppa från bryggan och startpallen har hon ju gjort tidigare - med armpuffar men förra veckan var det premiär utan = stort för Linns del <3
      Trist med idrottskärare som inte kan tänka utanför boxen och uppmuntra barnen när dom onekligen kan :-)

      Radera
  4. Inget vidare med pollensäsongen.
    Hoppas det lättar snart.
    Kul med siminingen. Det är så härligt när dom lär sig nåt.
    härliga bilder på din "sessor" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kom ju regnet och lättade upp det hela vilket jag tackar för :-)

      Radera