torsdag 23 maj 2013

Det här med...

... mors dag
 
Jag är ju lite allergisk mot det där med mors dag, fars dag, alla hjärtans dag osv
För mig personligen känns det så krystat att hej å hå idag ska vi  unisont fira mamma, pappa, käraste eller vem det nu kan vara
Dom här dagarn känns mer som ett jippo där handeln drar längsta stå´t
För mig är det mycke mer värt att bli firad spontant bara för att personen ifråga själv kände att just idag vill jag visa lite extra hur mycke just DU betyder för mig
Att bli firad bara för att det råkar stå mors dag i almanackan eller för att någon reklamjingel uppmuntrat någon att köpa choklad eller en blomma känns inte lika mycke från hjärtat eller hur jag nu ska uttrycka det hela
Kort och gott
- spontan uppskattning helt enkelt
 
 
Dessutom trodde jag i min enfald att man inte ägnade skoltid åt att gemensamt rita morsdag kort så jag blev lite förvånad när jag hämtade Linn på fritids idag och hon på sitt sedvanliga sätt studsade ut i kapprummet och mycke stolt sträckte fram ett morsdagkort som hon hade gjort
 
 


- Mamma det här är du som köper spån och hö till mina marsvin, du handlar mat,  du lagar mat, du ryktar Prinsessan, du städar mitt rum och tvättar mina kläder
Mamma jag älskar verkligen dig
 
 
Just det här Morsdagkortet tyckte jag var extraoridnärt fint och för en gångs skull kände jag inte den där "morsdagallergin" krypa runt i kroppen utan jag blev istället alldeles varm i hjärtat
Visserligen inte en spontan  och självpåhittat men dock en omtänksam och mycke kärleksfull uppvaktning från en underbar liten trollunge
Och eftersom jag fick kortet redan idag så kan jag ju bortse från den där detaljen att jag inte vill bli firad på Mors dag för en helt vanlig torsdag är det alldeles ok att få ett sånt här fint kort


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar