torsdag 30 maj 2013

Låt mig presentera...

... min vän Buster
 
 
 



Många av er tror nog att Buster är en grön cykel men Linn hävdar med bestämdhet att det är en Haflinger av okänd härstammning och ålder
Han flyttade in till oss under sensommaren 2012 och användes lite sparsamt innan höstrusket slog till men samtidigt som våren kopplade sitt grepp så hämtades han fram ur ladan och har sen dess följt med Linn, Prinsessan o mig på många underbara turer
 
 



Ridturerna har helt plötsligt ändrat karaktär för mina Prinsessors del
Från att tidigare varit rätt stillsamma skogspromenader i lunktakt med en och annan kort trav så har dom förvandlats till rejäla rundor på sådär en fyrtio fem minuter till lite över en timme
Rundor som helt plötsligt sträcker sig betydligt längre än tidigare och som får oss att upptäcka nya härliga vägar o stigar
Men framför allt så har ridturerna blivit mer fartfyllda
Trav & galoppsträckorna blir ju så betydligt mycke längre nu när jag kan trampa ikapp på cykeln
eller  f´låt rida i samma takt på Buster
 
 
 
 

 
 
Igår utlyste Linn en spurt & raceing tävling
Linn & Prinsessan satte av i galopp men jag och Buster lyckades komma ikapp och förbi
När Buster och jag haft ledningen i några meter hörde jag Linn säga
 
- Buster är diskad
- Varför då ?
- Han har inte fattat reglerna och då blir man diskad
- Vilka regler ?
- Prinsessans regler, ingen får galoppera fortare än Prinsessan, då blir man diskad och jag är domare så jag bestämmer, Buster är diskad punkt slut
 
Jaja, man ska ju vara snäll mot de som är mindre och mot tjejer så Buster tog det hela med jämnmod  och fnissade nog inombords precis som jag gjorde
 
 
 




4 kommentarer:

  1. ha ha ha så underbart mysiga stunder ni får med prinsessan och buster!
    härligt att höra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysiga stunder & motion *allt i ett*
      I dag hade vi en "vilodag" eftersom det var simskoleavslutning och konstigt nog så lämgtade jag efter cyklingen... F´låt Buster *fniss*

      Radera