måndag 6 maj 2013

Moster Rosa och jag...

... ska ha ett allvarligt snack
 
 
Moster Rosa har nog inte riktigt insett vad ordet paus betyder
För mig betyder ordet paus en stunds vila, ett uppehåll dvs man slår ner lite på takten
Moster Rosa verkar ha fått för sig att  paus innebär intensifiering, ökning av takten
"Förr" kom hon på besök sådär var femte-sjätte vecka och då oftast på ett rätt lättsamt sätt vilket var rätt okey  och inget som direkt störde
Men jag måste säga att jag har lite svårt att förlika mig med att hon de två senaste gångerna valt att dyka upp med bara tre veckors mellanrum och då på ett väldigt odiskret sätt
Moster Rosa har med andra ord blivit lite ouppfostrad på äldre dar och jag tror att det är dags att Rosa och jag har det där viktiga samtalet om hur vi ska förhålla oss till varandra eller kanske framför allt hur vi ska förhålla oss till ordet paus, eller rättare sagt till menopaus
 
 
 
 
Och när vi ändå är inne och sniffar på ämnet så var jag med om en rätt rolig sak häromdagen
Det är alltid kul när folk pratar om en och inte tror att man hör vad dom säger
Jag var på en liten tillställning häromdagen, ett litet kalas där vi grillade korv och fikade utomhus i den lätta vårvärmen
Eller vad andra ansåg vara brist på vårvärme, de flesta andra på kalaset var varmt klädda med både jackor och fleecetröjor
Själv gick jag runt i kortärmat vilket bekymrade en hel del som undrade om jag inte frös
Ehhh ?
Jomen hade jag gjort det hade jag förmodligen tagit på mig en tröja eller jacka, eller ?
Nåväl, jag satt en bit ifrån ett par personer som stod och värmde sig vid grillen
Dessa personer diskuterade mycke livligt min klädsel eller snarare brist på klädsel, att jag helt enkelt bara måste frysa osv osv och till slut konstaterade en av dom
 
- Hon är nog i klimateriet, det är därför hon  känner sig varm...
 
Tillåt mig småle, i så fall har jag befunnit mig i klimateriet ända sen jag var liten och även Linn måste ha kommit in i klimateriet redan
För det kan väl inte vara så enkelt att vi alla är olika även på punkten när det gäller det här med värme/kyla ?


 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar