lördag 1 juni 2013

Namndiskussion...

... pågår
 
 
Nu är det ju knappt tre veckor kvar tills vi får hem den nya familjemedlemmen och namndiskussionerna börjar ta fart riktigt
Paul och Linn har redan ett favoritnamn på förslag, ett namn som jag ochså var inne på men...
 
 



... nu har jag ett nytt namn som jag lurat lite på
Paul o Linn gillar inte alls mitt förslag och jag har börjat fundera på hur jag ska kunna sälja in namnet och få över åtminstonde en av dom på min sida men positionerna verkar vara låsta
Jag får helt enkelt använda min kvinnliga list på ett eller annat sätt, jag måste bara klura lite på hur
Om nio dagar är det dags för besök nr två hos valparna
Då får vi veta vilken som blir "vår" valp och jag är helt övertygad om att just vår valp kommer att se ut som en xxx ...
 
 
 
 
... ja så egentligen är en namndiskussion enligt min mening helt överflödig och bara ett spel för gallerierna, för jag menar om nu den lilla valpen ser ut att heta xxx ja då är det ju givet att den måste få heta just det och då är det ju bara fånigt av Linn o Paul att strida för sitt namnförslag
Eller ?







2 kommentarer:

  1. Haha ja exakt. Men passa er så inte den lilla varelsen får heta typ Fisen eller nåt. Vi kunde inte bestämma oss för nåt namn på kattungen som fick komma hem till oss förra sommaren. Ja under tiden man försöker enas så måste ju krabaten ändå heta nåt så närhelst vi pratade med det lilla pyret så sa vi hörrö din lilla fis och efter en vecka så lyssna han ju på det. Så ja, Fisen blev hans namn. Säg att om inte du får din vilja igenom så kommer valpen att lystra till Fisen i slutänden. Hahahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi får passa oss så att vi inte får en Fisen härhemma :-)
      Vår katt Bosse hetten kort och gott "Katten" i drygt två år innan jag helt plötsligt en daginsåg att han inte var någon "katten" utan rätt och slätt en Bosse, ett namn han nu burit i elva år <3
      Dock har jag en känsla av att jag kommer att förlora namnstriden min käre make påpekade häromkvällen att Linn minsann fått namnge sina husdjur, att jag fick bestämma vad Linn skulle heta så nu är det faktiskt han tur att få bestämma... *fortsättning följer*

      Radera