lördag 29 juni 2013

Jag och min...

... mossiga musiksmak
 
 
CD´n i bilen har den här veckan varit laddad med "Svenska sommarklassiker"
Linn och jag har tillsammans skrålat "Sommartider", "Sommaren är kort", "En kväll i juni" mfl
I går kväll begav vi oss mot Arlanda fär att hämta Paul som varit i Madrid några dagar
Vi skrålade med i låtarna och småpratade lite om allt och ingenting som vi brukar göra när vi är tillsammans och helt plötsligt säger Linn
 
- Mamma varför är "Sommartider" först på skivan
 
- För att Gyllene Tider är bäst såklart
 
Det blev tyst en stund och sen säger Linn
 
- Nej mamma, det är inte för att dom är bäst. Det är för att dom är gamla gubbar typ nästan hundra eller något sånt Du borde verkligen skärpa till dig och inte bara lyssna på gubbar som Gyllene Tider, Tomas Ledin och Ulf Lundell... Lyssna på några yngre och smartare istället vet ja... Typ Robin Stjernberg eller Yohio... Seriöst mamma... Per Gessle är en gammal gubbe
 
 


Där fick jag liksom
Men om Yohio och Robin Stejnberg är alternativet så fortsätter jag gladeligen att lyssna på "gubbarna" för när allt kommer omkring så är jag mer tant än flicka 


2 kommentarer:

  1. Haha vänta du bara... snart kommer hon att säga att hon inte tänker följa med o handla eller åka o hälsa på där om hon inte får lyssna på den o den o den skivan i bilen.

    E har lyckats indoktrinera sin musiksmak så vi lyssnar alla gladeligen på K-pop i bilen och sjunger med. Eh, ja så gott som det nu går när varannan mening är på koreanska och varannan på engelska. Obs hon lyssnar inte på PSY o Gangnamstyle. Det är för noobs som inte vet nåt annat tror jag hon tycker.

    Igår gick jag in till henne o frågade vad "arasoyo" (tror jag skrev rätt i hur det låter) betyder. För ordet ploppade upp i skallen på mig bara sådär när jag plockade ur diskmaskinen. Det betyder ungefär OK, jag vet, eller nåt sånt, trodde hon sig ha snappat upp.

    SvaraRadera
  2. Ha ha kloka små ord av en klok flicka!
    Jag få höra tvärtom av min tonårsdotter!
    mamma du kan inte tycka om hitlåtar!, hårdrock! mm mm
    du är ju faktiskt 45! men jag lyssnar inte alltid på det örat när det gäller music :-)

    SvaraRadera