tisdag 11 juni 2013

Jag lärde mig något...

... nytt idag ochså
 
Ja nytt och nytt det är nog att ta i
Men än en gång fick jag skrivet på näsan att det är dumt att vara ute i sista minuten
Skolavslutning i morgon, i morse kom jag på att vi missat den där detaljen att köpa nya skor till Linn
Inte så himla tjusigt med sommarklänning och slitna convers, gympadojjor eller ett par slitna tygskor som en gång varit klara o fina i färgen men numera mattats av och fått ett täcke av smuts över sig eller varför inte ett par rosa foppatofflor somkluddrats fulla med "Prinsessan äger" Dumle forever" "Bettan är bäst" "Jag älskar Sillen"
Kort sagt, det blev akut uttryckning till Norrtälje
In i första affären - inga vita sandaler
Nästa ställe - fanns vita sandaler  men inte i Linns storlek
In på tredje stället med samma resultat
På fjärde stället hade vi tur eller rättare Linn hade tur
Linn hittade sina "drömskor"
 
 


Inga sandaler och definitivt inte en modell jag tycker är lämplig för en sjuåring som hellre hoppar o springer fram i livet än stillsamt promenerar fram i tillvaron
Men vad gör man liksom när man har besökt bygdens alla skoaffärer och det är fyrtiofem minuters bilväg till närmaste skoaffär
Jo man suckar djupt, betalar -  alldeles för - många kronor för skorna och lämnar butiken med en överlycklig dotter medans man själv muttrar tyst för sig själv
 
- Lär dig att vara ute i god tid någon gång...



2 kommentarer:

  1. Kan inte annat än fnissa o småle /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad säger man ? - Helen i ett nötskal :-D

      Radera