lördag 1 juni 2013

Det här med...

... barn och smink
 
 
Jag kan tycka att det är lite tragiskt att en sju-åttaårig tjej känner att hon behöver sminka sig för att vara fin när hon ska gå på kalas
Jo jag vet att "småtjejer" tycker att det är spännande med smink
Min egen sjuåring har periodvis ochså velat sminka sig men det har varit på "hemmaplan"
Linn har aldrig bett om att få sminka sig när hon ska på kalas
Så jag är relativt övertygad om att för Linn är smink lite spännande för att "stora" tjejer har det och inget som hon förknippar med att "bli fin"
Och helt seriöst, vilken sjuårig är "fin" med smink ?
 
 



Linn var på kalas idag, eller rättare sagt tjejlunch
Tjejlunchen inleddes med att gänget badade i poolen
Linn berättade att några av tjejerna hade sminkat sig med både ögonskugga, mascara och läppglans och med ett fniss berättade Linn hur detta smink hade smetats ut i ansiktet  under badet och att tjejerna  - med Linns egna ord -   inte såg riktigt kloka ut
 
 
 
 
Jag är nog benägen att hålla med Linn
- en sjuåring som sminkar sig ser inte riktigt klok ut och det vare sig om sminket smetats ut av badvatten eller ej
Finns ingen sjuåring i världen som behöver smink för att se fin ut
Tvärtom, en sjuåring är som allra finast när h*n är sitt naturliga jag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar