torsdag 13 juni 2013

Allt har en...

... logisk förklaring
 
 
Så länge jag kan minnas har Linn haft en mycke bestämd uppfattning om vad som är tjej respektive killkläder och därmed även vilken sorts kläder hon har velat bära
Just den detaljen är inget Paul och jag har klubbat in i hennes huvud utan det är något hon skaffat sig en uppfattning om helt på egen hand
Länge länge var marinblått en färg som hon blankt vägrade att använda
Det spelade ingen roll att det var en klänning som var marinblå
- blått är killfärg punkt slut
När det gäller kläder så har Paul och jag aldrig tagit några större strider med Linn utan  hon har fått bära de kläder hon har velat ha på sig, vi har bara väglett henne genom att tala om att idag behöver man ha långärmat, en extra kofta, långa byxor, linne eller vad det nu kan vara
Många är de gånger då jag hållt fram ett plagg för Linn och frågat om det varit ok och mötts av svaret
 
- Nej, det där är en pojktröja
 
eller ett
 
- Nej, den där är från pojkavdelningen
 
Och sen har det liksom varit slutdiskuterat
Just därför blev jag rätt förvånad när vi var inne på KappAhl för ett par dagar sen och Linn kom med en t-shirt från just "pojkavd" och med mycke bestämd röst förklarade att hon ville ha den
Egentligen kände jag att en tshirt var väl kanske det hon minst av allt behövde men hon var så otroligt bestämd och övertygande så självklart fick tröjan hänga med oss hem
Vi hann inte mer än komma ut till bilen förns Linn hade bytt om och satt på sig den nya tröjan
Jag var lite konfunderad och undrade vad det var för speciellt med just den tröjan
 
 


Linn var strålande lycklig över sin nya tshirt och lovordade den gång på gång och jag fick liksom inte riktigt ihop det
Varifrån kom denna iver inför en tröja ?
En tröja som hon dessutom hittat på "pojkavd.", en avdelning hon tidigare vägrat att befatta sig med
Svaret på gåtan kom efter ett par timmar då Linn lyckligt suckade
 
- Mamma... det står L A på min tshirt... Linn Ahlgren... tänk att det fanns en sån tröja på KappAhl, Linn Ahlgren
 
Och jag mitt dumma nöt som trodde att L A stod för något helt annat
 


2 kommentarer:

  1. hahaahah underbart!! tänk så trögt det kanvara ibland /K

    SvaraRadera