fredag 21 juni 2013

Att bli med valp...

... är nästan som att få barn
 
 
Att få hem en liten 8veckors valp väcker ungefär samma känslor som när man får barn
Hjärtat liksom bara smälter och man fyllas av en stor kärlek och värme i hjärtat...
 
 
 
 
... och mitt i all den där glädjen och kärleken inser man ivilket ansvar som vilar på ens axlar
Hjälp, det är vårt ansvar att se till att lilla Picasso växer och utvecklas till en glad o harmonisk hund
Tänk om vi inte klarar av det ?
Tänk om vi failar längs vägen ?
 
 


 
 
Hur svårt kan det vara liksom ?
Det är väl med hundar som med barn
- ös över dom en massa kärlek så löser det andra sig längs vägen
 
 
 


4 kommentarer:

  1. vad härligt med hund i huset igen.
    Picasso är hur söt som helst.
    Stafford är en fin ras.
    Blir nästan sugen på att köpa hund jag med igen. Jag har haft tre en gång i tiden.
    Två springer spaniels och en irländsk setter.
    Ser fram emot många härlig fina bilder på Picasso :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så himla roligt med en hund i huset igen och Picasso är så otroligt mysig o härlig så det var verkligen kärlek från första stund

      Radera
  2. Hur söt som helst gud vad jag är avund....
    men jag får dela er glädje...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Delad glädje är dubbel glädje <3

      Radera