tisdag 5 juli 2011

Det är så tyst...

... härhemma


I morse vaknade Linn kvart över fem och undrade när det var dags att åka till ridlägret
- Sov!
Blev mitt mycke korta men bestämda svar just då
Efter det så halvslumrade hon väl men någonstans där i dvalan pladdrade hon ändå på och undrade när vi skulle åka, vilken häst som skulle bli "hennes" ridlägerhäst förutom Prinsessan,
vad dom skulle göra...

... kort sagt Lill Trollet såg fram emot ridlägret
och det kan väl erkännas att även jag har sett fram emot den här veckan
Att mellan  9 - 17 kunna göra precis vad jag vill känns väldigt lyxigt

Så vad har jag gjort idag ?
Tja, om det var precis vad jag ville vet jag inte men jag har iallafall roat mig med att ta hand om tvätten, ladda en diskmaskin, städa köket mm
Attans så effektiv man kan vara när man får göra från start till mål utan att bli avbruten stup i kvarten
När jag ändå höll på att fixade i köket passade jag på att koka lite rabarber & jordgubbssaft
Nu ska jag sätta mig och njuta av lugnet en stund, om en timme är det dags att hämta hem Linn och jag har en svag känsla av att innan kvällen är slut kommer jag att ha fått skavsår i öronen när Linn pladdrat på om allt dom haft för sig under dagen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar