lördag 2 juli 2011

BR, paradiset för barn...

... tålamodsprövande för föräldrar

I dag var vi in till Sthlm, givetvis blev det ett obligatoriskt BR besök
Linn hade "egna" pengar och skulle köpa en Schleichhäst
Framför hyllan med alla hästar slog det totalslint i den lilla damens hjärna






- Mamma ska jag köpa en häst med vagn ?
Eller kanske en hopphäst ?
Eller en dressyrhäst ?
Eller en ponnyryttare och en ponny ?
Eller....


- Jag tror jag bestämmer mig för häst och vagn

Linn tar några steg mot kassan och vänder sen tillbaka

- Nej jag vill nog ha hopphästen,
eller kanske dressyrhästen
Eller den här,
den ser ut som Skymist

- Nej jag tar hopphästen

Några steg mot kassan

- Nej jag har ångrat mig,
jag vill nog ha dressyrhästen
Eller den här shettisen
Eller den här som ser ut som Mozart

- Nej jag tar häst och vagn,
eller kanske...





Nej, jag överdriver inte utan vi tillbringade drygt en timme framför hyllan med Schleichhästarna och för min del var det en enormt tålamodsprövande stund
Så fort jag andades något om att hon borde bestämma sig,
att vi kunde gå iväg så hon fick tänka och sen komma tillbaka så blev Linn alldeles nipprig,
stirrade mig stint i ögonen och sa buttert
- jag tycker inte om när du stressar mig

Hmmm,
ska komma från damen som i affären innan tyckte att mina fem minuter bland kläderna på damavdelningen var typ fyra minuter för mycke
Till slut bestämde hon sig iallafall för den lilla hästen med vagn och jag tror att hon var mycke nöjd med sitt beslut
Hon har iallafall lekt med den större delen av kvällen







3 kommentarer:

  1. Du verkar vara utrustad med mycket tålamod! Tio minuter hade jag nog klarat av ... kanske...

    SvaraRadera
  2. Vilket tålamod!

    Tilde hade fått fem minuter på sig och sen även fått knata med mig på Lindex och HM i en timme. Jag är en grym morsa *mohahaha*.

    SvaraRadera
  3. Det var varmt, svettigt och... ja till slut började mitt tålamod tryta men det är väl bara att konstatera att jag är en mes *asg*

    SvaraRadera