söndag 3 juli 2011

Det finns få saker...

... som kan få det att krypa i kroppen av irritation

Men en av dessa saker är helt klart folk som läser "över axeln" på mig
Om man nu måste göra det så se för böveln till att göra det tyst och någorlunda i smyg
- en konst som en del dock inte klarar av

Ingen nämd och ingen klämd men det finns en person som kan irritera mig till vansinne på just den punkten
Ja faktiskt reta mig så till den milda grad att jag noggrannt väljer var jag sätter mig när det är dags att äta lunch
Men konstigt nog så lyckas denna människa med konststycket att läsa fast h*n sitter en bra bit ifrån

Om människan ändå kunde läsa tyst men inte då
- Kolla vad står det där
- Oj vem ska han gifta sig med
- Men jösses vad folk beter sig
- Jaha, ska det bli sol på måndag
- Var det någon som blivit mördad ?
- Var hade det brunnit ?

Ja kommentarerna är oändliga och den där lugna trevlig lunch-lässtunden som jag siktat in mig på förvandlas raskt till en mkt enerverande stund
Hur dj*** svårt kan det vara att köpa en egen kvällstidning ?
Om man nu är för snål för det så kan man för för böveln iallafall vänta med att läsa tills den som köpt tidningen läst färdigt
Ja, eller om det nu är så förbannat svårt att låta bli att gratisläsa över axeln så kan man väl iallafall ha vett att hålla käft och läsa tyst

Det finns en sak som jag verkligen saknar numera
- att få sitta i lugn och ro och läsa medans jag äter
Det är så otroligt skönt att bara få sitta ner och äta samtidigt som man bläddrar lite förstrött i en tidning eller må´t annat läsvärt
Det är mycke sällan sådana tillfällen ges härhemma,
därför brukar jag ta tillfället i akt att njuta av en läslunch på jobbet men tyvärr brukar dessa små stunder snabbt förvandlas till rena irritationsmomentet just pga av att en enda person inte kan hålla blicken från texten men framför allt inte lärt sig förmågan att läsa och vara tyst
Men, men..

... med lite tur kanske jag får iallafall en liten läslunch under min sex veckor långa ledighet som inleddes idag och den ledigheten inleddes med lite Pelle Svanslös teater på Erikskulle,
ett ställe vi absolut måste besöka fler gånger och titta lite närmare på



2 kommentarer:

  1. ha ha ha,, förstår att det kan gå en på nerverna. gör som mig, gå in i "kuren" och ät lunchen där då brukar man få lugn och ro. kram

    SvaraRadera
  2. Jag får börja med det, eller helt enkelt ski*a i att köpa tidmimgem vissa dagar *s*

    SvaraRadera