tisdag 19 juli 2011

Jag skulle...

... verkligen vilja läsa mer böcker


Jag gillar ju att läsa,
"förr" läste jag en hel del men nu...

...tiden räcker liksom inte till
Dagtid blir det liksom ingen ro att sätta sig och läsa,
att bli avbruten varannan mening är inte riktigt min melodi när det gäller läsning
Därför blir det mest att jag läser precis innan jag ska somna,
inte helt optimalt eftersom jag har en förmåga att komma i säng rätt sent och oftast hinner jag kanske läsa en kanske två sidor innan ögonen börjar klippa och och sakta glider in i John Blunds underbara värld

Men så ibland hittar jag en trevlig bok som faktiskt förmår mig att hålla mig vaken iallfall ett kapitel,
ja kanske så mycke som två kapitel

Boken jag läser just nu är en sån bok,
igår kväll fick jag tvinga mig själv att sluta läsa efter tre kapitel eftersom jag hade klockan på rigning i morse
Det är en riktig "feel godd" bok som dessutom vid ett par tillfällen fått mig att fnittra högt och det är banne mig inte ofta det händer
Så nu mina kära vänner ska jag ta och leta mig ner i sovrummet och läsa ett eller två kapitel ur min härliga bok innan jag överlämnar mig i John Blunds våld och samlar kraft inför morgondagens besök på  Gröna Lund




1 kommentar:

  1. Jag vill också läsa mer! Numera låter jag (tyvärr) datorn sno en del (=mycket) av tiden jag skulle kunna använda till att läsa.

    SvaraRadera