onsdag 13 juli 2011

Det kom ett...

... paket till Linn

Glad i hågen travade Linn in på ICA med paketavin i högsta hugg
Jag lämnade fram mitt leg och trodde i min enfald att paketet skulle vara Linns inom en snar framtid men tjejen bakom disken frågade
- Vem av er är Linn?
- Den lilla...
svarade jag och pekade på Linn
- Då kan jag inte lämna ut något paket, jag behöver hennes legitimation
- ???? Ja, hon är fem år hon har knappast något leg
- Då får ni beställa ett personbevis från skatteverket eller om ni har ett pass. Annars kan ni ju ringa till företaget och be att dom ändrar adressat

Ja, nu är det ju inget företag som skickat paketet utan någon helt annan som dessutom befinner sig på semester just nu
Klart irrierande

*suck*

Ja, jag fattar att det inte var brudens fel men helt klart irriterande är det med dessa regler som tillkommit sen Linn senast fick ett paket
Med dessa regler borde det vara förbjudet att adressera paket till minderåriga
Men vad vet jag, det kanske står något på paketavin om att adressaten måste legitimera sig när h*n hämtar ut paketet

Linn blev helt klart besviken men förstod att det inte var så mycke att göra åt det hela just då,
det var liksom bara att åka hem och kolla passet
- som givetvis gick ut den 29e juni i år
Så det var bara att sätta sig vid datorn och beställa ett personbevis och nu är det bara att hoppas på att dom är snabba på Skatteverket eftersom paketet bara ligger kvar till den 24e....








1 kommentar:

  1. Så otroligt idiotiskt!

    Personbeviset borde inte ta så lång tid. Jag beställde sådana häromdagen och hade dem i brevlådan igår. Det tog en eller två dagar.

    SvaraRadera