söndag 31 juli 2011

Vilken sida...

... ska man vakna på ?


Gårdagens ridning och besök i stallet tillsammans med Linn var o stort sett en enda lång katastrof och en rejäl försmak om vilka tonårsgräl mellan mor - dotter som komma skall




I går var precis allt fel på både Prinsessan och mig
Prinsessan trilskades och förstod inte alls vad Linn ville
- kanske för att hon har lite svårt för det talade språket och föredrar när Linn "talar" med tyglarna, skänklarna och sitt kroppsspråk istället för att lyssna till Linns
- Hon fattar ingenting... Men dumma Sessan..... Hon gör inte som jag säger....





I dag använde sig Linn av det språket Prinsessan föredrar och helt plötsligt så funkade allt så mycke bättre
Det travades så det stod härliga till och visst försökte Prinsessan med sina små trick men istället för att bryta ihop och ge upp valde Linn att visa vem av dom som bestämmer
Mot slutet av ridturen blev Linn t.o.m så kaxig att hon vågade trava över ett par omkullfallna små trädgrenar som låg över stigen och vid den sista tog Prinsessan sats och hoppade över till Linns stora förtjusning




Så när vi lämnade stallet idag var det med en strålande glad Linn
Det fanns egentligen bara ett litet svart moln på himlen
- det faktum att Prinsessan fått en rosa liten vattenflaska
*orättvist*
I den lilla flaskan hade jag avsvalnat the att tvätta Prinsessans rinniga ögon med och stackars Linn tyckte att det var grymt orättvist eftersom hon minsann har knappt några rosa saker alls,
iallafall ingen rosa vattenflaska
Att hon har en rosa Hello Kitty vattenflaska räknades liksom inte eftersom det var just en Hello Kitty flaska

Eftersom vattenflaskan var billig och vi ändå skulle till ICA och handla så lovade jag henne en vattenflaska och livet var åter frid och fröjd
I bilen till ICA säger Linn plötsligt
- I går hade jag vaknat på fel sida det var därför det var så dumt att rida,
idag vaknade jag på rätt sida...

Sen blev det tyst en stund innan hon sa

- Mamma... vilklen sida är rätt sida att vakna på ?
Ska man vakna på höger eller vänster sida ?

Bra fråga,
dessvärre har jag inget bra svar på den frågan
Höger eller vänster kanske inte spelar någon roll bara det blir rätt...







2 kommentarer: