onsdag 3 augusti 2011

Payback...

... time


Vilket inte är så farligt som det låtet
När lillsyrran min var "liten"  sådär en 5, 6   ja kanske t.o.m 7 , 8 år  så lekte hon och hennes kompis Karin en hel del häst
Dom lekte dels med leksakshästar men även deras cyklar fick inta rollen som häst och alltsom oftast hände det att jag agerade häst åt dom och bar runt dom på min rygg




Numera är det Linn som vill "leka häst" och det är väl i stort sett vad hon gör hela dagarna
Hon leker med sina små leksakshästar, spelar hästdataspel, förvandlar sig själv till häst
Ja det enda som skiljer syrrans hästlekar från Linns är att Linn tack vare syrran min har tillgång till både Prinsessan och även Sillen
Syrran är så smart att hon när Linn vill leka häst sparar på sin egen rygg och låter istället Sillen transportera Linn
Inte nog med att syrran roar Linn hon får dessutom själv motion under tiden




Igår hade vi Syrran, hennes familj & Sillen på besök här i trädgården
Syrran, Sillen & Linn roade sig glatt med att trava, galoppera och hoppa över hinder
 precis som syrran och jag roades oss för sådär en 31 - 32 år sedan
Den stora skillnaden nu var att jag låg raklång på gräsmattan och föreviga det hela med kameran och att syrran fick slita som ett djur i värmen
- glädjen, kärleken och lyckan över att ha roligt tillsammans var dock densamma som "förr"


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar