torsdag 25 augusti 2011

Klart att...

... Linn klarad av det


Paul var väl inte sådär överförtjust vid tanken på att Linn skulle åka skolbussen hem och dessutom gå hela långa vägen från bussen helt på egen hand
Jag fick lova att hålla mig i närheten, gärna befinna mig någonstans halvvägs för att kunna ha koll
När klockan närmade sig "nu kommer skolbussen snart" gick jag ut för att hitta en bra spionplats coh hittade en alldeles perfekt plats på kortsidan av vårat hus 
- där  hade jag full överblick men utan att synas för Linn




Skolbussen kom, dörren öppnades och ut kom Linn
Det var så härligt att bara stå där och se hur lyckan o glädjen liksom strålade runt den lilla tjejen som fullkomligt dansade fram längs vägen




Jag vet,
barn åker skolbuss hem varenda dag helt på egen hand
Barn växer och blir stora mest hela tiden,
 det är liksom ingen större grej utan något helt vardagligt och helt klart ett litet kliv för mänskligheten men för oss härhemma och speciellt för Linns del så handlar det om ett stort kliv som än en gång påminner oss om att tiden går fort och att vi bara har våra barn till låns för en kort stund och hur oerhört viktigt det är att njuta av livet just här och just nu




2 kommentarer: