lördag 20 augusti 2011

Nästan precis...

... som förr


I dag lånade vi ut Linn till min syrra eller rättare sagt Linn lånade ut sig själv och därmed fick Paul och jag lite "egentid"
Eftersom Paul hade en sändning så hängde jag med honom till Eurosport och roade mig med att sitta och surfa under tiden som han jobbade
- precis som på den gamla goda tiden då vi var nykära och lyckliga och varenda minut tillsammans var dyrbar, så dyrbar att jag mer än gärna häckade där på ES framför en dator bara för att vi skulle kunna vara tillsammans så mycke som möjligt
Numera har vi skippat det där med ny och är bara kära och lyckliga och även om vi precis firat vår 9års dag tillsammans så känns det fortfarande som att varje minut tillsammans är dyrbar




Efter Pauls sändning åkte vi in till City och gick lite i affärer och njöt av att bara kunna gå runt och titta i lugn o ro, att kunna prata till punkt med varandra utan att bli avbrutna av en ivrig 5åring som bara måste ha ett svar på direkten
Vi avslutade vårt lilla citybesök med en middag på Operakällarens Bakficka
Jag åt en helt underbar Toast Skagen, en hyfsad friterad havskatt med pommes & remouladsås och avslutade det hela med en latte och en helt makalöst god efterrätt bestående av vaniljglass, maräng, chokladsås med nötkross & friterad banan och nu snackar vi inte friterad banan ala kinahak utan en liten bit banan i ett knäckigt tunnt tunnt skal av fritering
Maten var som sagt helt underbart god men det bästa av allt var nog att sitta där med Paul och småprata om allt och inget och vara bara Paul och Helen och skippa den där mamma/pappa biten för en liten liten stund

När vi damp ner hos syrran för att hämta Lillskruttan möttes vi av det här...





... dvs en Linn som fullkomlig flög förbi oss så snabbt att hon nätt och jämt fastnade på bild och utbrast
- Jag vill inte åka hem nu, jag ska till Pirat i stallet !
Inte ett Hej, ingen kram
Kort sagt hon hade inte saknat oss det minsta lilla och tyckte nog mest att vi kom och störde





Jag har sagt det förr men det tål att sägas igen
- Linn är lyckligt lottad som har en så underbar moster som Malle
Att ha en  extra vuxen att ty sig till, en vuxen som har plats i sitt hjärta och som finns där för bus o upptåg när mamma o pappa känns tråkiga eller som Linn själv uttryckte det hela i bilen hem
- Malle äger men ni två suger....



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar